עוז שומע עם העיניים

מופע לגילאי גן עד כיתה ב'

*המופע נכלל בהיצע הנוסף של סל תרבות ארצי*

עוז אוהב לשמוע שירים, לשחק במחשב ולרקוד עם החברים בגן.

עוז נולד חירש והוא נעזר במכשירי שמיעה.

אז איך עוז רוקד? ואיך הוא שומע מוזיקה?

והאם הוא שומע את אמא שלו קוראת לו

'עוז, בוא לאכול ארוחת ערב'?

במופע נשמע איך עוז 'שומע' ומרגיש קולות וצלילים,
נכיר את הלן קלר ואיך הצליחה ללמוד 5 שפות!
על אף היותה חירשת ועיוורת.

הרצאת סיפור חייה, מתובלת בהומור ושמחת חיים,
כבר הספיקה לעלות גם על בימת TEDx ובשנה הקרובה היא  תופיע עם סיפור חייה גם  בספר "222 סיפורי השראה" אשר יתפרסם בעברית ובאנגלית ויימכר ב"אמזון קינדל".

בואו לחוות את עולמם של החירשים וללמוד כמה אפשר לחוות וליהנות מבלי לשמוע דרך האוזניים

מופע מקסים העוסק בקבלת האחר, סבלנות וסובלנות וכיצד ילדים יכולים לעזור לילד שמרגיש לא שייך.

המופע מלווה בהשתתפות של הילדים, מוזיקה, בובה ואביזרים נוספים שיגרמו לילדים להיות קשובים ומרותקים עם האוזניים, העיניים ובעיקר עם הלב .

קצת על המפיקה ומאחורי הקלעים

שירלי שלום כהן – נולדה למשפחה שכולם בה חירשים מלידה והיא השומעת היחידה. כיום אחד מארבעת ילדיה הינו כבד שמיעה. המופע מבוסס על חיי היום יום של בנה וההתמודדות של החברה עם אנשים ששונים מהם.
שירלי יזמה את המופע בראש ובראשונה כדי לחשוף ולהכיר לגילאים הצעירים אנשים חירשים וכמה כולנו יכולים ללמוד מהם.

כמו כן, ביום יום שירלי מרצה במגזר הציבורי, הפרטי, במוסדות חינוך ואך הרצתה ב- TEDx העולמי. בעלת תואר ראשון במדעי ההתנהגות ותעודת הסמכה להנחיית קבוצות מטעם מכון אדלר ומשרד החינוך. בזמנה הפנוי מתנדבת בעמותה למען קידום מעמד החירש בישראל.

מה אמרו אנשי חינוך שראו את המופע?

גיתית נבו, גננת בגן שלדג, טרום חובה וחובה, כפר סבא.
"המופע נגיש לילדים, מותאם גיל, הבובה מאוד מחברת את הילדים. הערכים ששירלי מוסיפה לילדים – ערך השילוב, כיצד להתמודד, לתמוך ולקבל את מי ששונה ממני. ערכים הצריכים להיות בכל גן ובחברה כולה ומגיל כמה שיותר צעיר. המופע מרתק ומעניין, בגובה העיניים. לילדים היו המון שאלון והם השתתפו ונהנו. מתאים כחלק מכל תכנית רגשית המופעלת בגן." (יוני 2021)
מורין שטיינברג, מנהלת גן "מעשה בפרפר" טרום-טרום, ראשל"צ
"מופע חוויתי המדבר בגובה העיניים לילד. הילדים נשבו בקסמייה של שירלי המקסימה. שאלו שאלות סקרניות והתפעלו. הילדים המשיכו לשוחח על נושא החירשות והאומץ של עוז גם לאחר המופע. ממליצה מאוד!". (יוני 2021)
ארינה יוחטמן, גננת בגן ברק, טרום חובה – חובה, כפר סבא
"מופע חוויתי, מלמד עבור הילדים והצוות. המופע נתן הצצה לחיי היומיום של ילד לקוי שמיעה, ההתמודדות והשילוב בחברה השומעת. הילדים נחשפו לאסטרטגיות שונות לעזרה ושילוב. המסרים אחידים וברורים – קבלת האחר, סובלנות, הכלה ובד בבד העצמת הילד השונה. פעילות חשובה ואקטואלית לאור הרפורמה החדשה לשילוב ילדים בחינוך הרגיל."(מאי 2021)
מיטל לפלר, מחנכת כיתה ב', בי"ס אומנויות, תל אביב.
"המופע היה מרגש ומרתק, הילדים הקשיבו והתעניינו, נשארו אחרי הצלצול לשאול שאלות. נהנו, צחקו ולמדו הרבה מהמופע. מומלץ בכל כיתה!" (יוני 2021)
הקודם
הבא

 למידע נוסף